ההיסטוריה הבעייתית של המפכ"ל החדש • האם הוא ישרוד את הביקורות?

    ארי וידר 1 Comment on ההיסטוריה הבעייתית של המפכ"ל החדש • האם הוא ישרוד את הביקורות?
    10:44
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ שוסטר מגלה: זה מה שיגרום לנו לפרוש מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעידן של היום כל מינוי שמוכרז נתקל בגל התנגדויות כמעט באופן אוטומטי. למינויו המפתיע של תא"ל גל הירש לשמש כמפכ"ל המשטרה – צפויות ככל הנראה לא מעט התנגדויות. ראשית יהיו אלו מתנגדים מתוך המשטרה שלא יאהבו את הצנחת איש צבא לשורות המשטרה.

    אולם להירש ישנם מספר אירועים בעברו שייתכן שיעוררו דיון ציבורי האם מינויו היה ראוי.

    כך למשל היה בעיצומה של מלחמת לבנון השניה – גברה הביקורת על הירש לאחר שערוץ 10 שידר כתבה שבה הופיע מפקד חטיבה 7 אמנון אשל, ששירת תחת פיקודו, ובה מתח ביקורת על תפקודו של הירש. הירש ספג ביקורת גם מפני שאמר שכוחות צה"ל שולטים על בינת ג'בייל, ערב לפני הקרב הקשה בעיירה בו נהרגו שמונה מחיילי חטיבת גולני‏.

    זמן קצר לאחר המלחמה החליט הרמטכ"ל דן חלוץ על מינויו של הירש לתפקיד ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון. אך ערב פרסום תחקיר ועדת אלמוג בראשות אלוף במיל דורון אלמוג, החליט הירש להתפטר מתפקידו‏. אלמוג המליץ להדיח את הירש מתפקידו בעקבות אירוע החטיפה, והאשימו שלא נערך כראוי לאפשרות החטיפה. בשימוע שנערך לו לאחר מכן, "ניקה" אותו הרמטכ"ל מ"אשמה" זו אך החליט למנוע ממנו להתמנות לתפקיד פיקודי.

    עם זאת אין ספק כי מדובר באישיות ביטחונית שלה עיטורים ושבחים רציניים. הירש גם גילה אומץ לב רב בלחימה. היה זה בשנות התשעים המוקדמות. באחד המבצעים עליהם פיקד, הוביל הירש כוח של לוחמי שלדג במבצע עומק בלבנון, מבצע שכמעט והסתיים בהדחתו מצה"ל. הוא פעל עם כוח קטן שחדר לבסיס חיזבאללה, ומשהתגלה איחור בלוח הזמנים סירב לסגת מבלי לבצע את המשימה כפי שדרשו ממנו מפקדיו. הירש אף ניתק את מכשיר הקשר, כדי להשלים את המשימה מבלי שיוכלו לתת לו פקודה מפורשת לסגת. הכוח הצליח לבצע את המשימה וחולץ בעור שיניו מלבנון מבלי שהתגלה.

    על הירש נמתחה ביקורת קשה מצד הרמטכ"ל דאז, אמנון ליפקין-שחק, אך הלה גם חלק לו שבחים על אומץ הלב שגילה‏‏.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עברור שיתעצבנו ויחפסו עליו דברים מתחת לאף כי עכשיו זה מבחוץ ואי אפשר לתפוס איתו קשרים אם כל הכבוד למשטרה הגיע הזמן לשינוי ואקוה שגל יעשה את זה או לפחות יתחיל